"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….
FREE PALESTINE

Rabu, 3 Mac 2010

matlamatku

bismillahirahmannirahim..
segala puji bagi Allah, dan selawat dan salam buat junjungan mulia, nabi Muhammad SAW.

diari harian vs diari kehidupan.
ape beza??
diari harian adalah diari yang kita gunakan untuk menulis ape sahaja peristiwa yang berlaku pada kita setiap hari, ermmm..
kalau diari kehidupan pula, cuma mengandungi ape yang kita harapkan dalam hidup kita, macam suatu plan kehidupan laa.
errrmmm ada beza tak??huhu


ok kalau mahu lebih jelas, saya bagi contoh,
diari harian = hari ni aku bosan gler, dengan asigment berlambak-lambak, kunci pulak ilang, test berderet-deret, turun je dri bas kne kejar dek anjing...bla..blaaa..

kalau diari kehidupan pulak,
cuma mengandungi matlamat jangka pendek, matlamat jangka panjang, ape yang ingin dicapai, cycle of life, belanjawan dan simpanan,umur bape nk kwen misalnye laa,umur berapa nk sambung master dan macam-macam lagi.

knape saya nk citer ttg perkara ni??
sebab saya byk mengikuti prgrm motivasi, tapi masih xclear dengan matlamat hidup saya, manakan tidak, setiap matlamat save kt otak je, tak ada list atau timeline yang blh meningkatkn motivasi diri utk capai matlamat yg save kt otak tu,huhu.so, sebenarnya, sekurang-kurangnya, kita perlu ada satu peta atau plan hidup sbg guide kita, bila lupa atau lalai, plan yg kita lukis dan tampal kt dinding tu menjadi peringatan, klu xcaya try buat,insyaallah, memudahkan hidup kita kelak.
sape yang kaki novel tu, kalau baca novel ayat2 cinta atau tgk movie tu, mesti ingt ttg si fahri yg punya perancangn hidup, ble dia nk abes blja dan kahwin.

terima kasih pada sumber maklumat, kawan baik saya,akk@ninja girl yang sudi memberi value added kpd saya, thanks a lot.

0 comments: