"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….
FREE PALESTINE

Isnin, 14 Disember 2009

Maafkan aku sahabat..




















maafkanku sahabatku
untuk ke sekian kalinya kita tidak mampu bertemu..
mungkin sudah takdirnya..
perpisahan kali ini agak lama..dan membosankan..
aku tahu..
mungkin boleh jadi kau mula jelak dengan alasanku..
namun tidak mampu oleh kudrat ku sahabat..
untuk menolak takdir ini..

suka duka kita kongsi bersama..
hingga saat ini..
sekalipun tidak pernah aku berdusta denganmu..
segalanya ku luahkan..
agar tidak kau merasa jauh dariku..
tali persahabatan yang sama-sama kita simpul..
akan tetap utuh buat selamanya..

sahabat kesayanganku,
andai kau teringatkan aku..
ingatlah..
cuma jarak yang memisahkan
tapi aku takkan jauh darimu..
aku memang sayang padamu seperti dahulu..
takkan berubah,
bukan seperti pantai yang berubah tika dilanda ombak
tapi seperti seteguh binaan langit ciptaan Allah kasihku untukmu.

ya Allah..
tatkala bahang mahsyar-Mu menjilat tubuh
izinkan kami sama-sama berteduh
tatkala mizan-Mu teliti mengira
beratkan neracanya atas setiap jasa
naungi kami di sana
berkati kasih kerana-Mu

ya Allah
andai ku layak menapak di syurga-Mu
kupinta sahabat-sahabatku bersama-samaku.
Amin ya Rabbal'alamin.

p/s: salam sayang pada sahabatku semua.

0 comments: